Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 28
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Definitional skills as a bridge towards school achievement 1-gen-2022 Artuso, C.; Palladino, P.; Valentini, P.; Belacchi, C.
Semantic memory and reading comprehension: The relationship through adulthood and aging 1-gen-2021 Artuso, C.; Belacchi, C.
Implicit Representation of Grammatical Gender in Italian Children with Developmental Language Disorder: An Exploratory Study of Phonological and/or Syntactis Sensitivity 1-gen-2021 Artuso, Caterina; Fratini, Elena; Belacchi, Carmen
Una prova per la valutazione della rappresentazione del genere grammaticale in bambini prescolari 1-gen-2020 Belacchi, Carmen; Artuso, Caterina
Sensitivity detection in memory recognition: Interference control as index of taxonomic memory development? 1-gen-2020 Artuso, Caterina; Palladino, Paola; Belacchi, Carmen
Developmental dyslexia: How taxonomic and thematic organization affect working memory recall 1-gen-2020 Artuso, Caterina; Bellelli, Francesco; Belacchi, Carmen
The role of memory updating in shallow native and opaque second language learning. 1-gen-2019 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Long-term memory effects on working memory updating development. 1-gen-2019 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Il ruolo della Memoria di Lavoro Semantica (MLS) e di diversi tipi di Abilità Cognitive nella comprensione di testi in allievi con Disturbo Specifico di Apprendimento (DSA). 1-gen-2019 Bellelli, F.; Artuso, C.; Belacchi, C.
Dislessia evolutiva: Come l’organizzazione semantica (tassonomica e tematica) modula il ricordo in memoria di lavoro 1-gen-2019 Artuso, Caterina; Belleli, Framncesco; Belacchi, Carmen
Working memory updating: Load and binding. 1-gen-2018 Palladino, Paola; Artuso, Caterina
Developmental dixlexia: How taxonomic and thematic long-term memory organization affect recall 1-gen-2018 Belacchi, C.; Artuso, C.; Bellell, If.
Rapporto tra Memoria di Lavoro Semantica (MLS) e misure di Abilità Cognitiva in allievi con Disturbo Specifico di Apprendimento (DSA). 1-gen-2018 Bellelli, Francesco; Artuso, Caterina; Belacchi, Carmen
Semantic clustering in developmental dyslexia: Taxonomic and thematic representations 1-gen-2018 Artuso, Caterina; Bellelli, Francesco; Belacchi, Carmen
How taxonomic and thematic associations in semantic memory modulate recall in young through old-old adults. 1-gen-2018 Belacchi, C.; Artuso, C.
How sub-lexical association strength modulates updating: Cognitive and strategic effects. 1-gen-2018 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Updating working memory: memory load matters with aging. 1-gen-2017 Artuso, Caterina; Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Palladino, Paola
How semantic organization of information in Long Term Memory LTM) influences Working Memory (WM) recall in children from 6 to 12 years 1-gen-2017 Belacchi, Carmen; Palladino, P.; Giofré, D.; Artuso, Caterina
Lo sviluppo dei nessi semantici in un compito di memoria di lavoro verbale con riconoscimento in bambini di seconda e quarta primaria 1-gen-2017 Artuso, Caterina; Palladino, P.; Belacchi, Carmen
Modulation of working memory updating: Does long-term memory lexical association matter? 1-gen-2016 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Mostrati risultati da 1 a 20 di 28
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile