ARTUSO, CATERINA

ARTUSO, CATERINA  

Dipartimento di Scienze della Comunicazione, Studi Umanistici e Internazionali (DISCUI)  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 28 (tempo di esecuzione: 0.005 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Binding and content updating in working memory tasks 1-gen-2014 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Binding e aggiornamento dell’informazione in memoria di lavoro. 1-gen-2011 Artuso, C.; Palladino, P.
Content-context binding in verbal working memory updating: on-line and off-line effects. 1-gen-2011 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Definitional skills as a bridge towards school achievement 1-gen-2022 Artuso, C.; Palladino, P.; Valentini, P.; Belacchi, C.
Developmental dixlexia: How taxonomic and thematic long-term memory organization affect recall 1-gen-2018 Belacchi, C.; Artuso, C.; Bellell, If.
Developmental dyslexia: How taxonomic and thematic organization affect working memory recall 1-gen-2020 Artuso, Caterina; Bellelli, Francesco; Belacchi, Carmen
Dislessia evolutiva: Come l’organizzazione semantica (tassonomica e tematica) modula il ricordo in memoria di lavoro 1-gen-2019 Artuso, Caterina; Belleli, Framncesco; Belacchi, Carmen
Effects of global and local processing on visuospatial working memory 1-gen-2014 Taylor, H. A.; Thomas, A. K.; Artuso, C.; Eastman, C.
How do we update faces? Effects of gaze direction and facial expressions on working memory updating. 1-gen-2012 Artuso, Caterina; Palladino, Paola; Ricciardelli, Paola
How semantic organization of information in Long Term Memory LTM) influences Working Memory (WM) recall in children from 6 to 12 years 1-gen-2017 Belacchi, Carmen; Palladino, P.; Giofré, D.; Artuso, Caterina
How sub-lexical association strength modulates updating: Cognitive and strategic effects. 1-gen-2018 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
How taxonomic and thematic associations in semantic memory modulate recall in young through old-old adults. 1-gen-2018 Belacchi, C.; Artuso, C.
Il ruolo della Memoria di Lavoro Semantica (MLS) e di diversi tipi di Abilità Cognitive nella comprensione di testi in allievi con Disturbo Specifico di Apprendimento (DSA). 1-gen-2019 Bellelli, F.; Artuso, C.; Belacchi, C.
Implicit Representation of Grammatical Gender in Italian Children with Developmental Language Disorder: An Exploratory Study of Phonological and/or Syntactis Sensitivity 1-gen-2021 Artuso, Caterina; Fratini, Elena; Belacchi, Carmen
Interferenza proattiva e aggiornamento in memoria di lavoro: Il ruolo delle intrusioni nelle associazioni stimolo-posizione 1-gen-2016 Artuso, Caterina
Letter updating is related to reading fluency but not comprehension. 1-gen-2016 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Lo sviluppo dei nessi semantici in un compito di memoria di lavoro verbale con riconoscimento in bambini di seconda e quarta primaria 1-gen-2017 Artuso, Caterina; Palladino, P.; Belacchi, Carmen
Long-term memory effects on working memory updating development. 1-gen-2019 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Modulation of working memory updating: Does long-term memory lexical association matter? 1-gen-2016 Artuso, Caterina; Palladino, Paola
Rapporto tra Memoria di Lavoro Semantica (MLS) e misure di Abilità Cognitiva in allievi con Disturbo Specifico di Apprendimento (DSA). 1-gen-2018 Bellelli, Francesco; Artuso, Caterina; Belacchi, Carmen