Sfoglia per Autore
Primary school teachers’ training needs to meet the challenges of 21st century science education
2024 Tombolato, Monica
Promoting epistemic virtues across the curriculum to educate 21st century citizens
2023 Tombolato, Monica
Promuovere la competenza epistemica attraverso l’educazione scientifica. Il ruolo della storia della scienza e dell’epistemologia nella formazione degli insegnanti
2023 Tombolato, Monica
Saper prendere decisioni. Tra empirismo educativo ed esperienze innovatrici.
2023 Tombolato, Monica
Trasformare l'informazione in conoscenza. Il ruolo della divulgazione scientifica nella formazione di cittadini epistemicamente responsabili.
2023 Tombolato, Monica
Visual Perception and Cognition by the Means of Interactive Digital Replicas of Museum Artifacts: Leonardo da Vinci’s Drawings as if They Were in Visitors’ Hands
2023 Garagnani, S.; D'Ugo, R.; Lupi, A.; Martini, B.; Salvucci, M.; Susta, M.; Tombolato, M.; Barsanti, R.
Integrating knowledge about color within the STEM/STEAM approach: some instructional procedural principles
2022 Martini, Berta; Tombolato, Monica; D'Ugo, Rossella
Enhancing students’ understanding of “science in the making” within a historical perspective
2022 Tombolato, Monica
Promuovere la competenza epistemica attraverso l’educazione scientifica. Il ruolo della storia della scienza e dell’epistemologia nella formazione degli insegnanti
2022 Tombolato, Monica
Conscious citizenship and science education. Promoting students’ epistemic cognition through a taxonomy of epistemological obstacles
2022 Tombolato, Monica
Verso un modello di progettazione didattica STEM/STEAM al confine tra Didattica generale e disciplinare
2022 Martini, Berta; Tombolato, Monica; Pedrini, Paola
Renewing the curriculum to promote epistemic cognition in the knowledge society: Some procedural principles
2022 Tombolato, Monica
L’approccio storico-epistemologico alla fisica come risorsa per la formazione degli insegnanti di scuola primaria
2022 Tombolato, Monica
La logica del ragionamento morale
2021 Martini, Berta; Tombolato, Monica
Prospective Teachers’ Representations on the Concept of Force
2021 Martini, Berta; Michelini, Marisa; Stefanel, Alberto; Tombolato, Monica
Intellectual disability in higher education: Self-perceived training needs of university teachers
2021 Corbí, M.; Tombolato, M.; Bueno-Sánchez, L.; Hermans, K.; Valenti, A.; Garcés-Ferrer, J.; Straniero, A. M.; Brojčin, B. B.; Mesquita, C.; Bonifácio, E.; Martini, B.; Rodríguez-Cano, S.; Milants, M.; Glumbić, N. P.
Un’indagine esplorativa su formazione della docenza universitaria e percezione dell’inclusione delle persone con disabilità intellettiva
2021 Martini, Berta; Tombolato, Monica
Teaching and learning color. An insight into STEM/STEAM approach
2021 Martini, Berta; D'Ugo, Rossella; Tombolato, Monica
Training for university teachers an intellectual disabilities: an exploratory investigation
2020 Cottini, Lucio; Valenti, Antonella; Martini, Berta; Valentini, Manuela; Biancalana, Vincenzo; Tombolato, Monica; Straniero, Alessandra; Montesano, Lorena; Sapia, Sonia
Multimodalità didattica. Progetto per la qualità della didattica dell’Università di Urbino Carlo Bo
2020 Martini, Berta; Sisti, Flora; D'Ugo, Rossella; Carloni, Giovanna; Pigliapochi, Susanna; Tombolato, Monica
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile