GIGLIETTO, FABIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.918
NA - Nord America 4.710
AS - Asia 1.452
SA - Sud America 104
OC - Oceania 52
AF - Africa 23
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 12.277
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.623
IT - Italia 2.833
GB - Regno Unito 1.021
CN - Cina 813
UA - Ucraina 531
DE - Germania 305
SE - Svezia 270
TR - Turchia 216
SG - Singapore 215
FI - Finlandia 211
FR - Francia 185
IE - Irlanda 143
BE - Belgio 69
ES - Italia 69
RU - Federazione Russa 63
AU - Australia 51
AT - Austria 43
CA - Canada 42
BR - Brasile 40
IN - India 38
MX - Messico 38
KR - Corea 37
PL - Polonia 36
HK - Hong Kong 34
JP - Giappone 29
CO - Colombia 27
DK - Danimarca 26
NL - Olanda 24
CH - Svizzera 22
EU - Europa 17
PE - Perù 17
RO - Romania 13
CZ - Repubblica Ceca 12
PH - Filippine 11
IR - Iran 8
RS - Serbia 8
EC - Ecuador 7
ID - Indonesia 7
MY - Malesia 7
ZA - Sudafrica 7
CL - Cile 6
IL - Israele 6
NO - Norvegia 6
PK - Pakistan 6
AR - Argentina 5
GR - Grecia 5
TG - Togo 5
VN - Vietnam 5
CR - Costa Rica 4
SI - Slovenia 4
BD - Bangladesh 3
PT - Portogallo 3
SA - Arabia Saudita 3
SN - Senegal 3
BG - Bulgaria 2
EE - Estonia 2
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
KZ - Kazakistan 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LK - Sri Lanka 2
LT - Lituania 2
MA - Marocco 2
MT - Malta 2
TN - Tunisia 2
TW - Taiwan 2
UZ - Uzbekistan 2
A1 - Anonimo 1
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BO - Bolivia 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
JM - Giamaica 1
KH - Cambogia 1
LU - Lussemburgo 1
MD - Moldavia 1
MK - Macedonia 1
MS - Montserrat 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PY - Paraguay 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TH - Thailandia 1
Totale 12.277
Città #
Southend 892
Fairfield 469
Jacksonville 408
Woodbridge 393
Chandler 380
Houston 352
Ann Arbor 275
Ashburn 238
Nanjing 228
Wilmington 205
Seattle 201
Cambridge 199
Rome 199
Singapore 179
Boardman 171
Milan 167
Urbino 153
Izmir 152
Dublin 126
Helsinki 121
San Mateo 105
Beijing 90
Nanchang 88
Bremen 77
Princeton 70
Menlo Park 64
New York 64
Bologna 53
Palermo 52
Redwood City 50
Napoli 49
Shenyang 45
Hebei 42
Turin 39
Istanbul 38
Brussels 34
Kunming 34
Tianjin 34
Seongnam 32
Florence 30
Vienna 29
London 27
Jiaxing 26
Velikiy Novgorod 26
Perugia 25
Central 24
Changsha 24
Torino 24
West Jordan 24
Munich 23
Santa Clara 23
Düsseldorf 22
Hangzhou 22
Naples 22
San Francisco 21
Genoa 20
Leipzig 19
Madrid 19
San Diego 19
Bari 18
Jinan 18
Kraków 18
Pietraperzia 18
Bogotá 17
Sassari 17
Cagliari 16
Como 16
Berlin 15
Scottsdale 15
Toronto 15
Brisbane 14
Shanghai 14
Verona 14
Abilene 13
Lanzhou 13
Lima 13
Canberra 12
Los Angeles 12
Brno 11
Cachan 11
Cernusco sul Naviglio 11
Changchun 11
Guangzhou 11
Parma 11
Salerno 11
São Paulo 11
Treviso 11
Trieste 11
Aversa 10
Brescia 10
Gavirate 10
Induno Olona 10
Venice 10
Corbera De Llobregat 9
Guido 9
Loreggia 9
Mülheim 9
Ottawa 9
Porto Alegre 9
Serra 9
Totale 7.548
Nome #
Intimità connessa. Intimità e amicizia tra gli utenti italiani di Facebook 591
Facebook, Twitter & co. Una mutazione possibile per la ricerca sociale 495
MAPPING NEFARIOUS SOCIAL MEDIA ACTORS TO SPEED-UP COVID-19 FACT-CHECKING - SINTESI IN ITALIANO 341
Binge-watching the Algorithmic Catalog: Making Sense of Netflix in the Aftermath of the Italian Launch 324
Understanding Coordinated and Inauthentic Link Sharing Behavior on Facebook in the Run-up to 2018 General Election and 2019 European Election in Italy 278
Networked intimacy. Intimacy and friendship among Italian Facebook users 277
Informazione e salute negli ambienti digitali, tra agenda setting e online gatekeeping.Una ricerca su Google News Italia e utenti di Facebook 264
‘Fake news’ is the invention of a liar: How false information circulates within the hybrid news system 247
A Hashtag Worth a Thousand Words: Discursive Strategies Around #JeNeSuisPasCharlie After the 2015 Charlie Hebdo Shooting 246
Hybrid spaces of politics: the 2013 general elections in Italy, between talk shows and Twitter 241
CooRnet. Detect coordinated link sharing behavior on social media 241
#whatsapp #spuntablu "Io so che tu sai che io so...": narrazioni dal basso sull’innovazione tecnologica 230
The Open Laboratory: Limits and Possibilities of Using Facebook, Twitter and YouTube as a Research Data Source 220
Diverging patterns of interaction around news on social media: insularity and partisanship during the 2018 Italian election campaign 215
La obsolescencia programada como asunto controvertido. Un análisis del debate público online en torno a la salida de los dispositivos Apple 210
Io, i miei amici e il mondo: uno studio comparativo su Facebook e Badoo in Italia 203
I social media sono qui per restare.. e ora? 203
Moving Towards a Socially-Driven Internet Architectural Design 200
Coordinated Link Sharing Behavior as a Signal to Surface Sources of Problematic Information on Facebook 200
Twitter Use During TV: A Full-Season Analysis of #serviziopubblico Hashtag 196
Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out: Kids Living and Learning with New Media (John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning) 189
Social Media and Italian Universities: An Empirical Study on the Adoption and Use of Facebook, Twitter and Youtube 185
Understanding Engagement and Willingness to Speak Up in Social Television: A Full-Season, Cross-Genre Analysis of TV Audience Participation on Twitter 183
Ethics and interdisciplinarity in computational social science 182
Social tv: audience engagement e auto-rappresentazione dell'identità in rete 181
Il Fascicolo Sanitario Elettronico fra Micro e Macro 176
Se i Mi Piace fossero voti: uno studio emprico sulle elezioni amministrative 2011 174
OGNI COMUNITÀ È UN’ISOLA? POLARIZZAZIONE, AMPLIFICAZIONE E RE-FRAMING DELL’INFORMAZIONE SUI SOCIAL MEDIA 174
Limiti e possibilità degli online social data 163
It takes a village to manipulate the media: coordinated link sharing behavior during 2018 and 2019 Italian elections 158
Second Screen and Participation: A Content Analysis on a Full Season Dataset of Tweets 157
To be or not to be Charlie: Twitter hashtags as a discourse and counter-discourse in the aftermath of the 2015 Charlie Hebdo shooting in France 154
Multi-Party Media Partisanship Attention Score. Estimating Partisan Attention of News Media Sources Using Twitter Data in the Lead-up to 2018 Italian Election 153
If Likes Were Votes: An Empirical Study on the 2011 Italian Administrative Elections 147
Il sistema dei media digitali in Italia nei sei mesi precedenti le elezioni politiche 2018 147
L’Europa fra casa e gabbia. Tono, frame ed engagement delle notizie sulle istituzioni europee nei mesi precedenti le elezioni 2018 144
Steering the world from where we are: An introduction to the sociocybernetics perspective 135
No Paper Project. Experiencing the future of learning in Higher Education 134
Ciarlatani. Post-verità, contropubblici online e nuove articolazioni della fiducia nel sistema della medicina 134
MAKHINE: Mapping Knowledge in an Heterogenous Intelligent Environment 130
Social semantics in a networked space. New perspectives for social sciences 128
Facebook Digital Traces for Survey Research: Assessing the Efficiency and Effectiveness of a Facebook Ad–Based Procedure for Recruiting Online Survey Respondents in Niche and Difficult-to-Reach Populations 125
Il consumo dell'informazione nei media 122
Media digitali, atteggiamenti e opinioni degli italiani su un sistema dell'informazione che cambia 122
Networks and Communities 121
La proprietà fuzzy della comunicazione. Internet, Sistemi sociali e Teorie della comunicazione 118
Il valore reale del denaro virtuale: dai giochi online ai mercati valutari 118
Social System Theory Between Individuals and Society. The Social Construction of Life 117
Yes we(b) can: la politica dopo Obama 117
No Paper Project. Consumo, Comunicazione e Tecnologie per l’apprendimento 117
La realtà dell’eLearning come ambiente comunicativo 114
La semantica dei sistemi sociali negli spazi mediati di rete: nuove prospettive di ricerca per le scienze sociali 114
Social Systems: from Simulation to Observation 113
L’Informazione da Rito a Puzzle - Le News e Gli Italiani: Dalla Carta Stampata, Alla Rete al Mobile 112
Il Futuro dell'industria culturale fra algoritmi sociali, democrazia e nuovi autoritarismi 112
Dai dati all'informazione 106
Media, Users And Health Online: The Propagation Dynamics Of Digital Information On Facebook And The Role Of The Online Gatekeeper Google News Italia 106
Modernity 2.0: dove sociocibernetica e internet studies si incontrano 103
Il patchwork mediale 101
Mediazione tecnologica e didattica a distanza… verso una soluzione human-centered 89
Alle radici del futuro. Dalla teoria dell’informazione ai sistemi sociali 89
Videogiochi e sistemi sociali: prospettive di ricerca fra tempo, spazio e comunicazione 88
Three Consequences of Big Data on the Practices and Scholarships of Political Communication 87
Il consumo dell'informazione nei media 84
The Fuzziness of Communication 83
Amministrazioni pubbliche e gestione degli eventi critici attraverso i social media: il caso di #firenzeneve 82
Coordinated inauthentic behavior 79
Toward a bridge between sociocybernetics and internet studies 77
Reti e Comunità 68
Economia, immigrazione, corruzione ed Europa: performance e circolazione su Facebook delle notizie sulle elezioni europee 2019 64
The power of Alternative Influence Networks (AIN) for spreading Covid-19 problematic information on Facebook during a year of pandemic 61
The Open Laboratory: Limits and Possibilities of Using Facebook, Twitter, and YouTube as a Research Data Source 50
Blowing on the Fire: An Analysis of Low Quality and Hyper Partisan News Sources Circulated by Coordinated Link Sharing Networks in Nigeria 48
Using Facebook’s Advertising Platform for Recruiting Online Survey Respondents 48
An Italian Network of Memes, News, Spam Pages, and Dietary Supplements 48
Mapping Nefarious Social Media Actors to Speed-up Covid-19 Fact-checking 46
Adapting to Mitigation Efforts: Evolving Strategies of Coordinated Link Sharing on Facebook 45
Analisi Computazionale del Parallelismo Politico in Italia: Il Caso delle Elezioni 2022 45
Coordinated Hateful Disinformation on Italian Politics and Social Issues, since 2017 44
POLITISCHE WERBUNG UND KOORDINIERTES VERHALTEN IN SOZIALEN MEDIEN IM VORFELD DER BUNDESTAGSWAHL 2021 40
THE ‘SEASIDE CAMPAIGN’ AS SEEN FROM THE POINT OF VIEW OF FACEBOOK AND INSTAGRAM 39
POLITICAL ADVERTISEMENT AND COORDINATED BEHAVIOR ON SOCIAL MEDIA IN THE LEAD-UP TO THE 2021 GERMAN FEDERAL ELECTIONS 29
Social TV and second screen 28
PARTISAN ATTENTION AND NEWS STORIES TOPICS DURING THE 2022 ITALIAN ELECTION 27
Unexpected consequences of a simple threshold: the effect of the 100 public shares on Meta’s URL Shares Dataset 26
I cittadini nella campagna balneare su Instagram e Facebook 26
POLITICAL ADVERTISEMENT ON FACEBOOK IN THE LEAD-UP TO THE 2021 GERMAN FEDERAL ELECTIONS 24
A Workflow to Detect, Monitor, and Update Lists of Coordinated Social Media Accounts Across Time: The Case of the 2022 Italian Election 19
Detecting Coordinated Link Sharing During The Italian Coronavirus Outbreak 18
Hyperpartisan Networks on Facebook. The Case of the Five Star Movement Network During the 2022 Italian Election 17
Facebook reactions in the context of politics and social issues: a systematic literature review 17
Cracking Open the European Newsfeed 14
COORNET: AN INTEGRATED APPROACH TO SURFACE PROBLEMATIC CONTENT, MALICIOUS ACTORS, AND COORDINATED NETWORKS 13
Totale 12.470
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Totale 37.608


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.505 0 0 0 364 80 153 205 160 114 195 121 113
2020/20211.605 67 112 93 164 138 145 137 115 229 161 171 73
2021/20221.693 195 96 212 128 85 67 194 91 165 77 108 275
2022/20231.946 185 103 73 181 226 303 75 155 273 103 144 125
2023/2024937 91 47 56 49 117 136 66 78 29 94 45 129
2024/2025732 161 115 429 27 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 12.470