GIGLIETTO, FABIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.590
NA - Nord America 4.484
AS - Asia 1.111
SA - Sud America 98
OC - Oceania 51
AF - Africa 23
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 18
Totale 11.375
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.399
IT - Italia 2.646
GB - Regno Unito 1.019
CN - Cina 739
UA - Ucraina 529
DE - Germania 275
SE - Svezia 265
FI - Finlandia 209
TR - Turchia 160
FR - Francia 145
IE - Irlanda 143
BE - Belgio 65
ES - Italia 64
AU - Australia 50
CA - Canada 42
AT - Austria 39
RU - Federazione Russa 39
BR - Brasile 37
KR - Corea 37
MX - Messico 37
IN - India 36
PL - Polonia 36
HK - Hong Kong 34
JP - Giappone 29
CO - Colombia 26
NL - Olanda 24
CH - Svizzera 22
DK - Danimarca 22
EU - Europa 17
PE - Perù 17
SG - Singapore 16
RO - Romania 13
PH - Filippine 9
IR - Iran 8
RS - Serbia 8
MY - Malesia 7
ZA - Sudafrica 7
CL - Cile 6
ID - Indonesia 6
IL - Israele 6
PK - Pakistan 6
AR - Argentina 5
EC - Ecuador 5
GR - Grecia 5
NO - Norvegia 5
TG - Togo 5
CR - Costa Rica 4
BD - Bangladesh 3
PT - Portogallo 3
SA - Arabia Saudita 3
SN - Senegal 3
VN - Vietnam 3
BG - Bulgaria 2
EE - Estonia 2
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
LK - Sri Lanka 2
MA - Marocco 2
MT - Malta 2
TN - Tunisia 2
A1 - Anonimo 1
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BO - Bolivia 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DZ - Algeria 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
JM - Giamaica 1
KH - Cambogia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
MD - Moldavia 1
MK - Macedonia 1
MS - Montserrat 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PY - Paraguay 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TH - Thailandia 1
TW - Taiwan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 11.375
Città #
Southend 892
Fairfield 469
Jacksonville 408
Woodbridge 393
Chandler 380
Houston 352
Ann Arbor 275
Ashburn 238
Nanjing 227
Wilmington 205
Cambridge 199
Seattle 198
Rome 183
Izmir 152
Urbino 152
Dublin 126
Helsinki 119
Milan 119
San Mateo 105
Nanchang 88
Beijing 87
Bremen 77
Princeton 70
Menlo Park 64
New York 60
Palermo 52
Redwood City 50
Napoli 49
Bologna 44
Shenyang 44
Hebei 42
Turin 39
Kunming 34
Tianjin 34
Boardman 33
Brussels 33
Seongnam 32
Vienna 28
London 26
Velikiy Novgorod 26
Jiaxing 25
Central 24
Changsha 24
Torino 24
West Jordan 24
Florence 23
Düsseldorf 22
Hangzhou 22
Perugia 22
San Francisco 20
Leipzig 19
Madrid 19
Naples 19
San Diego 19
Genoa 18
Jinan 18
Kraków 18
Pietraperzia 18
Bogotá 17
Sassari 17
Cagliari 16
Como 16
Berlin 15
Scottsdale 15
Toronto 15
Verona 14
Abilene 13
Bari 13
Brisbane 13
Lanzhou 13
Lima 13
Canberra 12
Cachan 11
Changchun 11
Salerno 11
São Paulo 11
Treviso 11
Trieste 11
Aversa 10
Gavirate 10
Induno Olona 10
Los Angeles 10
Venice 10
Brescia 9
Corbera De Llobregat 9
Guido 9
Loreggia 9
Mülheim 9
Ottawa 9
Porto Alegre 9
Serra 9
Varese 9
Amsterdam 8
Des Moines 8
Fano 8
Genova 8
Lonato 8
Padova 8
Parma 8
Shanghai 8
Totale 7.045
Nome #
Intimità connessa. Intimità e amicizia tra gli utenti italiani di Facebook 567
Facebook, Twitter & co. Una mutazione possibile per la ricerca sociale 485
Binge-watching the Algorithmic Catalog: Making Sense of Netflix in the Aftermath of the Italian Launch 309
MAPPING NEFARIOUS SOCIAL MEDIA ACTORS TO SPEED-UP COVID-19 FACT-CHECKING - SINTESI IN ITALIANO 299
Networked intimacy. Intimacy and friendship among Italian Facebook users 275
Understanding Coordinated and Inauthentic Link Sharing Behavior on Facebook in the Run-up to 2018 General Election and 2019 European Election in Italy 262
Informazione e salute negli ambienti digitali, tra agenda setting e online gatekeeping.Una ricerca su Google News Italia e utenti di Facebook 242
‘Fake news’ is the invention of a liar: How false information circulates within the hybrid news system 241
A Hashtag Worth a Thousand Words: Discursive Strategies Around #JeNeSuisPasCharlie After the 2015 Charlie Hebdo Shooting 239
Hybrid spaces of politics: the 2013 general elections in Italy, between talk shows and Twitter 238
#whatsapp #spuntablu "Io so che tu sai che io so...": narrazioni dal basso sull’innovazione tecnologica 221
The Open Laboratory: Limits and Possibilities of Using Facebook, Twitter and YouTube as a Research Data Source 216
CooRnet. Detect coordinated link sharing behavior on social media 215
Diverging patterns of interaction around news on social media: insularity and partisanship during the 2018 Italian election campaign 205
La obsolescencia programada como asunto controvertido. Un análisis del debate público online en torno a la salida de los dispositivos Apple 202
Io, i miei amici e il mondo: uno studio comparativo su Facebook e Badoo in Italia 199
Moving Towards a Socially-Driven Internet Architectural Design 195
Twitter Use During TV: A Full-Season Analysis of #serviziopubblico Hashtag 192
I social media sono qui per restare.. e ora? 188
Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out: Kids Living and Learning with New Media (John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning) 186
Social Media and Italian Universities: An Empirical Study on the Adoption and Use of Facebook, Twitter and Youtube 181
Understanding Engagement and Willingness to Speak Up in Social Television: A Full-Season, Cross-Genre Analysis of TV Audience Participation on Twitter 179
Social tv: audience engagement e auto-rappresentazione dell'identità in rete 176
Ethics and interdisciplinarity in computational social science 175
Coordinated Link Sharing Behavior as a Signal to Surface Sources of Problematic Information on Facebook 174
Il Fascicolo Sanitario Elettronico fra Micro e Macro 171
OGNI COMUNITÀ È UN’ISOLA? POLARIZZAZIONE, AMPLIFICAZIONE E RE-FRAMING DELL’INFORMAZIONE SUI SOCIAL MEDIA 171
Se i Mi Piace fossero voti: uno studio emprico sulle elezioni amministrative 2011 170
Limiti e possibilità degli online social data 157
Second Screen and Participation: A Content Analysis on a Full Season Dataset of Tweets 153
To be or not to be Charlie: Twitter hashtags as a discourse and counter-discourse in the aftermath of the 2015 Charlie Hebdo shooting in France 152
It takes a village to manipulate the media: coordinated link sharing behavior during 2018 and 2019 Italian elections 148
If Likes Were Votes: An Empirical Study on the 2011 Italian Administrative Elections 143
Il sistema dei media digitali in Italia nei sei mesi precedenti le elezioni politiche 2018 135
Steering the world from where we are: An introduction to the sociocybernetics perspective 133
L’Europa fra casa e gabbia. Tono, frame ed engagement delle notizie sulle istituzioni europee nei mesi precedenti le elezioni 2018 132
Multi-Party Media Partisanship Attention Score. Estimating Partisan Attention of News Media Sources Using Twitter Data in the Lead-up to 2018 Italian Election 132
No Paper Project. Experiencing the future of learning in Higher Education 129
MAKHINE: Mapping Knowledge in an Heterogenous Intelligent Environment 127
Social semantics in a networked space. New perspectives for social sciences 124
Ciarlatani. Post-verità, contropubblici online e nuove articolazioni della fiducia nel sistema della medicina 124
Facebook Digital Traces for Survey Research: Assessing the Efficiency and Effectiveness of a Facebook Ad–Based Procedure for Recruiting Online Survey Respondents in Niche and Difficult-to-Reach Populations 121
Networks and Communities 118
Il consumo dell'informazione nei media 116
La proprietà fuzzy della comunicazione. Internet, Sistemi sociali e Teorie della comunicazione 114
Il valore reale del denaro virtuale: dai giochi online ai mercati valutari 113
Social System Theory Between Individuals and Society. The Social Construction of Life 112
Yes we(b) can: la politica dopo Obama 112
No Paper Project. Consumo, Comunicazione e Tecnologie per l’apprendimento 112
Media digitali, atteggiamenti e opinioni degli italiani su un sistema dell'informazione che cambia 112
La semantica dei sistemi sociali negli spazi mediati di rete: nuove prospettive di ricerca per le scienze sociali 109
Social Systems: from Simulation to Observation 109
Il Futuro dell'industria culturale fra algoritmi sociali, democrazia e nuovi autoritarismi 108
La realtà dell’eLearning come ambiente comunicativo 107
L’Informazione da Rito a Puzzle - Le News e Gli Italiani: Dalla Carta Stampata, Alla Rete al Mobile 105
Modernity 2.0: dove sociocibernetica e internet studies si incontrano 99
Dai dati all'informazione 99
Il patchwork mediale 98
Media, Users And Health Online: The Propagation Dynamics Of Digital Information On Facebook And The Role Of The Online Gatekeeper Google News Italia 98
Three Consequences of Big Data on the Practices and Scholarships of Political Communication 84
Mediazione tecnologica e didattica a distanza… verso una soluzione human-centered 83
Videogiochi e sistemi sociali: prospettive di ricerca fra tempo, spazio e comunicazione 82
Il consumo dell'informazione nei media 81
Alle radici del futuro. Dalla teoria dell’informazione ai sistemi sociali 79
The Fuzziness of Communication 78
Amministrazioni pubbliche e gestione degli eventi critici attraverso i social media: il caso di #firenzeneve 74
Toward a bridge between sociocybernetics and internet studies 72
Reti e Comunità 63
The power of Alternative Influence Networks (AIN) for spreading Covid-19 problematic information on Facebook during a year of pandemic 55
Coordinated inauthentic behavior 53
Economia, immigrazione, corruzione ed Europa: performance e circolazione su Facebook delle notizie sulle elezioni europee 2019 53
The Open Laboratory: Limits and Possibilities of Using Facebook, Twitter, and YouTube as a Research Data Source 45
Using Facebook’s Advertising Platform for Recruiting Online Survey Respondents 40
Mapping Nefarious Social Media Actors to Speed-up Covid-19 Fact-checking 37
Blowing on the Fire: An Analysis of Low Quality and Hyper Partisan News Sources Circulated by Coordinated Link Sharing Networks in Nigeria 36
An Italian Network of Memes, News, Spam Pages, and Dietary Supplements 35
Adapting to Mitigation Efforts: Evolving Strategies of Coordinated Link Sharing on Facebook 30
Coordinated Hateful Disinformation on Italian Politics and Social Issues, since 2017 29
THE ‘SEASIDE CAMPAIGN’ AS SEEN FROM THE POINT OF VIEW OF FACEBOOK AND INSTAGRAM 28
Social TV and second screen 21
I cittadini nella campagna balneare su Instagram e Facebook 16
POLITISCHE WERBUNG UND KOORDINIERTES VERHALTEN IN SOZIALEN MEDIEN IM VORFELD DER BUNDESTAGSWAHL 2021 15
Unexpected consequences of a simple threshold: the effect of the 100 public shares on Meta’s URL Shares Dataset 14
PARTISAN ATTENTION AND NEWS STORIES TOPICS DURING THE 2022 ITALIAN ELECTION 10
POLITICAL ADVERTISEMENT AND COORDINATED BEHAVIOR ON SOCIAL MEDIA IN THE LEAD-UP TO THE 2021 GERMAN FEDERAL ELECTIONS 9
A Workflow to Detect, Monitor, and Update Lists of Coordinated Social Media Accounts Across Time: The Case of the 2022 Italian Election 7
Cracking Open the European Newsfeed 5
POLITICAL ADVERTISEMENT ON FACEBOOK IN THE LEAD-UP TO THE 2021 GERMAN FEDERAL ELECTIONS 3
Detecting Coordinated Link Sharing During The Italian Coronavirus Outbreak 2
COORNET: AN INTEGRATED APPROACH TO SURFACE PROBLEMATIC CONTENT, MALICIOUS ACTORS, AND COORDINATED NETWORKS 1
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019392 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 98 294
2019/20202.025 337 60 123 364 80 153 205 160 114 195 121 113
2020/20211.605 67 112 93 164 138 145 137 115 229 161 171 73
2021/20221.693 195 96 212 128 85 67 194 91 165 77 108 275
2022/20231.946 185 103 73 181 226 303 75 155 273 103 144 125
2023/2024763 91 47 56 49 117 136 66 78 29 94 0 0
Totale 11.564