MULLINI, ROBERTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.788
NA - Nord America 7.187
AS - Asia 4.436
SA - Sud America 505
AF - Africa 43
OC - Oceania 32
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 20.000
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.089
CN - Cina 2.391
GB - Regno Unito 2.325
IT - Italia 1.565
UA - Ucraina 1.341
SG - Singapore 1.090
SE - Svezia 598
DE - Germania 447
TR - Turchia 435
FI - Finlandia 429
BR - Brasile 410
RU - Federazione Russa 302
IE - Irlanda 296
VN - Vietnam 194
FR - Francia 169
PL - Polonia 129
IN - India 67
KR - Corea 63
CA - Canada 62
NL - Olanda 49
AR - Argentina 45
HK - Hong Kong 36
JP - Giappone 35
AU - Australia 29
BE - Belgio 24
ID - Indonesia 21
BD - Bangladesh 20
EC - Ecuador 19
ES - Italia 19
MX - Messico 19
AT - Austria 18
ZA - Sudafrica 17
IL - Israele 10
IQ - Iraq 10
EU - Europa 9
GR - Grecia 9
MY - Malesia 9
RO - Romania 9
AE - Emirati Arabi Uniti 7
CH - Svizzera 7
CO - Colombia 7
UY - Uruguay 7
BG - Bulgaria 6
CZ - Repubblica Ceca 6
DK - Danimarca 6
EG - Egitto 6
PY - Paraguay 6
SA - Arabia Saudita 6
UZ - Uzbekistan 6
CL - Cile 5
HN - Honduras 5
HU - Ungheria 4
IR - Iran 4
KE - Kenya 4
LK - Sri Lanka 4
NO - Norvegia 4
PH - Filippine 4
TW - Taiwan 4
AZ - Azerbaigian 3
CR - Costa Rica 3
EE - Estonia 3
JO - Giordania 3
KZ - Kazakistan 3
LT - Lituania 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PT - Portogallo 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TG - Togo 3
TN - Tunisia 3
AL - Albania 2
BO - Bolivia 2
BY - Bielorussia 2
DO - Repubblica Dominicana 2
HR - Croazia 2
JM - Giamaica 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
NP - Nepal 2
PA - Panama 2
PK - Pakistan 2
RS - Serbia 2
TH - Thailandia 2
TM - Turkmenistan 2
VE - Venezuela 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
CG - Congo 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
FK - Isole Falkland (Malvinas) 1
GA - Gabon 1
GH - Ghana 1
GL - Groenlandia 1
GT - Guatemala 1
IM - Isola di Man 1
KH - Cambogia 1
LB - Libano 1
MA - Marocco 1
MK - Macedonia 1
NG - Nigeria 1
Totale 19.996
Città #
Southend 2.086
Jacksonville 1.087
Chandler 882
Nanjing 648
Woodbridge 464
Ashburn 459
Singapore 430
Ann Arbor 406
Houston 384
Izmir 344
Dublin 296
Dallas 259
Fairfield 243
Nanchang 226
Wilmington 223
San Mateo 209
Boardman 202
Cambridge 196
Princeton 161
Helsinki 144
Beijing 123
Shenyang 121
Tianjin 111
Kraków 106
New York 105
Changsha 101
Hebei 99
Kunming 91
Düsseldorf 89
Ho Chi Minh City 82
Jiaxing 82
Moscow 82
Seattle 82
Rome 75
Los Angeles 71
Milan 71
Des Moines 62
Seongnam 59
Velikiy Novgorod 56
Mülheim 54
Bologna 53
Buffalo 50
Istanbul 49
San Diego 40
Shanghai 40
Bremen 39
Hanoi 39
Hangzhou 36
São Paulo 33
Hong Kong 32
Lanzhou 32
San Francisco 32
Munich 31
Jinan 29
Santa Clara 28
Toronto 27
Changchun 26
Florence 26
Naples 26
Tokyo 24
Brussels 23
Guangzhou 23
Redwood City 23
Ningbo 21
Portland 17
London 15
Norwalk 15
Stockholm 15
Frankfurt am Main 14
Turin 14
Zhengzhou 14
Edinburgh 13
Belo Horizonte 12
Brooklyn 12
Imola 12
Warsaw 12
Wuppertal 12
Amsterdam 11
Biên Hòa 11
Chicago 11
Rio de Janeiro 11
Venice 11
Chennai 10
Federal 10
Fuzhou 10
Quito 10
Shenzhen 10
Auburn Hills 9
Montreal 9
Scottsdale 9
Turku 9
Vicenza 9
Burlington 8
Catania 8
Johannesburg 8
Ragusa 8
San Giovanni in Persiceto 8
Urbino 8
Atlanta 7
Borås 7
Totale 12.242
Nome #
Wilfred Owen e la pararima: dalla produzione giovanile alla poesia di guerra 480
Pararima e significato nella prima poesia di Wilfred Owen 469
'Fatale monstrum': note sul fascino di Cleopatra 218
"Respublica": testo e intertesto nell'interludio per Mary Tudor 202
'Better be sott Somer than Sage Salamon': Carnivalesque Features in John Heywood's Plays 201
Rosalind/Ganymede/Rosalind: travestimento, gioco, enigma in As You Like It di William Shakespeare 201
Playing the Fool: the Pragmatic Status of Shakespeare's Clowns 199
Sinestesia e insensibilità nella poesia di Wilfred Owen 197
A Comparative Analysis of Sonnets 46 and 47 by W. Shakespeare 194
’But thou didst understand me by my signs’: The Instability of Signs in King John 189
Quando le api avevano un re: Shakespeare e la letteratura scientifica tra Cinque-Seicento 189
Was Waltho Van Claturbank’s Speech ever spoken? The Fashion of London Quacks’ Speeches between the seventeenth and the eighteenth Centuries 180
Humour in Shakespeare’s Arcadia 178
A Masque Presented at Ludlow Castle, 1634: una fiaba di magia in Arcadia 177
LINGUAE & 177
Introduction 176
'Is she not mine to chastise as I list?': ruoli e personaggi femminili nel dramma medioevale 175
"Was ever woman in this humour won?”: the power of pragmatic strategies in Richard III’s wooing of Lady Anne. A case study. 172
Parlare per non farsi sentire. L’a parte nei drammi di Shakespeare 170
Corruttore di parole. Il fool nel teatro di Shakespeare. 167
Graphic Surgical Practice in the Handbills of Seventeenth-Century London Irregulars 162
Fulgens and Lucres: a mirror held up to stage and society 160
The Play [not only] of the Wether: Gender, Genre, and Wordplay in a Very Early Modern Comedy 160
Much Ado About Nothing: l'orientamento della comunicazione nell'eavesdropping 159
'AN AGONY OF CONSCIOUSNESS AND A CONSCIOUSNESS OF AGONY': DAL DISCORSO INDIRETTO LIBERO AL MONOLOGO INTERIORE INDIRETTO IN "ENGLAND, MY ENGLAND" DI D.H. LAWRENCE 158
Shakespeare's Possible Use of Polydore Vergil's Anglica Historia in Henry VIII 158
'But thou didst understand me by my signs': l'incertezza del segno in King John 156
Talking in Asides in Shakespeare’s Plays 155
Il doppio ingresso nel dramma: la prima e la seconda scena 153
Healing Words. The Printed Handbills of Early Modern London Quacks 152
When Naming Is Performing: Folly’s Children in absentia in Mundus et Infans 150
The Norwich Grocers’ Play/s (1533, 1565): Development and Changes in the Representation of Man’s Fall 148
“I Cornelius à Tilbourn”: Hotchpotches, poisons, antidotes and royal gifts. The career of a London irregular physician at the end of the seventeenth century. 147
Action and Discourse in The Harrowing of Hell: the Defeat of Evil 146
‘Gull’d by the enchanting Tongues of Quack and Zany”: the rhetoric of nostrum marketing in speech and print in early modern London 146
Verstegan! Who was he? Questions of national Identity 146
'Then there's no use in speaking': dal set speech al silenzio nel dramma inglese 145
'Cortesia' e 'onestà' in The Importance of Being Earnest 145
'Pardon my folly in writing of folly': les ouvrages sur la folie de Robert Armin 143
Play-within-a play-within-a play...: i segni del teatro in Julius Caesar, III.ii 143
"Give him a livery more guarded than his fellows'": Launcelot Gobbo da clown a fool 140
La teatralità del sacro in The Play of the Sacrament 140
‘Avaunt, caitiff! Dost thou thou me?’ Dialogue as Mirror of Face-to-face Interaction in Early English Drama 140
Laudatio per il conferimento della Laurea ad honorem ad Andrea Camilleri 136
'A most majestic vision': il masque in The Tempest e The Tempest come masque 135
Pluridirezionalità della comunicazione nella convenzione drammatica del travestimento 135
Shakespeare e Giraldi Cinthio: Otello e il gioco con le fonti 134
Thersites: Text and Performance of a Farce for Students 134
Pragmatics in Intercultural Contexts: A Class-room Case Study 133
Playing Females Roles in Early Tudor Drama: Discourse, Routines and Stereotypes 132
Nemesis as an Emblem for Queen Mary in Respublica 132
Representing Power and Communication in Time of War: Ambassadors, Messengers and Heralds in Henry V 130
Dialogue and Debate in John Heywood's Plays: Witty and Witless, A Play of Love, and The Play of the Weather 130
'The Relicts in the Water': the Pardoner from Chaucer to Heywood and Lindsay 130
Nemesis as an Emblem for Queen Mary in Respublica 128
At work with young actors and old structures: 'Certen playes made by nicholas udall' 128
Buffone-Clown 127
La maschera della follia in Hamlet 126
The Shows of the World: from Satan to the Merchants in Medieval English Drama 126
Volpone di Ben Jonson: la teatralità della simulazione 125
'Vieni a veder Montecchi e Cappelletti': Romeo and Juliet da Dante a Shakespeare 125
Tweflth Night dal New Globe al DVD 125
Thersites: uma farça de estudantes 124
Euclio britannicus, ovvero l’Aulularia nel Cinquecento inglese 124
Shakespeare and the words of early modern physic: between academic and popular medicine. A lexicographical approach to the plays 124
The fiirst medical practitioners in English drama: medical knowledge and quackery in The Play of the Sacrament and in John Heywood’s The Foure PP 124
Round hips, swelling sides, and masculine strides: A Note on Dating and Interpreting Madame Vestris’s Nineteenth-century Biographies 123
Impatient Poverty: The Intertextual Game of Satire 123
‘With such flourishes as these’: The Visual Politics of Quacks’ Handbills in Early Modern London 123
Il contratto d'interazione tra pubblico e scena nel teatro medioevale inglese: fondamenti per una nuova ars theatrica 122
Da testo parlato a testo scenico: Gammer Gurton's Nedle a Christ's College, Cambridge 122
A Momaria and a Baptism: A Note on Beginning and Ending in the Globe Merchant of Venice 122
Il rinvio della sfida e le regole del salotto in A Woman of No Importance di O. Wilde 121
Tudor Theatre: For Laughs (?) 121
Kenneth Branagh’s As You Like It: Plural Conflicts on- and offscreen 121
Playing the Monster: Changing Conventions in the Wit Plays 118
“These sixe parts of folly”: Robert Armin’s moralizing anatomy of fools’ jests 118
‘Family Sayings’: Two Generations of Italian Quack Doctors in 17h-Century London 118
Coventry: a case study for theatrical philology between documents and scripts 118
‘How much I have loved that part of the world’: Agatha Christie and the Orient 117
Il fool in Shakespeare. "A fellow of infinite jest" 116
"Divers toyes mengled". Essays on Medieval and Renaissance Culture, In honour of André Lascombes 116
NUOVI 'SHAKESPEARE' INGLESI 115
La commedia degli errori di William Shakespeare: riscrivere Plauto nell’Inghilterra elisabettiana 114
Il "Salterio di Imola" 114
‘Paid not to play’: la politica della dissuasione in Inghilterra prima del 1642 113
Note a margine di The Tempest, I.i. 112
Why A Play of Love in 1534 London? John Heywood and Castiglione’s Libro del Cortegiano: An Intertextual and Intercultural Hypothesis 111
Showing, telling e l’orientamento del pubblico in The Taming of the Shrew 111
John Heywood’s Humanistic ‘Allegory of Love’ 110
Killed in Action. Saggi sulla poesia di Wilfred Owen, Edward Thomas e Isaac Rosenberg 110
Opening up closings: the definition of the final segment in Tudor dramatic texts 109
For eche of you a tale shall tell’: Religion, Debate and Spectacle in John Heywood’s The Foure PP 109
Voci di donne nel Medio Evo inglese 108
Il costume e il suo significato nel dramma Tudor 108
Mad merry Heywood. La drammaturgia di John Heywood tra testi e riflessioni critiche. 108
Introduzione allo studio del teatro inglese. 108
“La lamentevole storia di Cassiano”: un riformatore anglicano e il santo di Imola 108
Il comico nel teatro inglese del tardo Medio Evo 107
Migranti shakespeariani 107
Totale 14.631
Categoria #
all - tutte 69.738
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 69.738


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.355 0 0 0 0 0 202 42 180 333 218 289 91
2021/20221.480 91 156 196 182 46 30 33 108 125 33 6 474
2022/20232.604 348 121 145 223 180 552 9 191 380 143 204 108
2023/2024584 82 41 22 34 43 127 38 59 8 57 32 41
2024/20252.017 85 173 470 123 44 170 132 156 274 174 88 128
2025/20262.528 256 475 676 829 276 16 0 0 0 0 0 0
Totale 20.104